Ledenkorting

De ledenkorting bedraagt vanaf 1 januari 2022 € 1.200,– per persoon bij een lidmaatschap vanaf 18 jaar. Dit bedrag wordt verrekend met de gemaakte uitvaartkosten. Wanneer men op latere leeftijd lid is geworden en geen inkoopsom heeft betaald aan de vereniging, wordt de ledenkorting gestaffeld. De hoogte van de ledenkorting is dan afhankelijk van de leeftijd waarop men lid is geworden. Het percentage wat voor u van toepassing is staat op de ledenkaart weergegeven.

Ook kortingen op tarieven van dienstverlening
Alle leden hebben tevens recht op aanzienlijke kortingen op tarieven van dienstverlening in vergelijking met de tarieven die gelden voor niet-leden. Dit voordeel kan oplopen tot wel € 800,– per uitvaart.

Hoe werken de kortingen?
Er zijn twee soorten kortingen:

• Ten eerste de ledentarieven. Deze gelden voor alle leden ongeacht hoe lang ze lid zijn. Het zijn gereduceerde tarieven voor de afname van onze producten en diensten. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan de dienstverlening door de uitvaartverzorger, het gebruik van dragers, de baar en het gebruik van de opbaarruimtes in het uitvaartcentrum, alsook de ruimtes voor de uitvaartplechtigheid.
    Kortingen op drukwerk, bloemen en advertenties worden direct doorberekend naar de nabestaanden. (Let op: niet alle leveranciers geven korting.)
  • Daarnaast is er de ledenkorting. Deze wordt bepaald door de leeftijd die u heeft/had op het moment dat u lid wordt/werd en wordt op de ledenkaart uitgedrukt in een percentage. De ledenkorting is een bedrag dat uiteindelijk, als de eindnota klaar is, van de rekening wordt afgetrokken. Het is dus een extra korting. Hoe hoger de leeftijd die u heeft als u lid wordt, hoe lager het percentage voor de ledenkorting. Immers: in theorie betaalt een ouder iemand minder vaak contributie voor hij komt te overlijden dan een jonger iemand.

Bij overlijden:

(24 uur per dag bereikbaar).

Lid worden?